Recensie Luz

Elbert Grift 22 juni 2013
Het gebeurde nog wel eens in de 70-er jaren dat er in het Argentinie van toen, mensen verdwenen.
Dit verhaal gaat daar min of meer ook over, het gaat over Luz, dochter van Edouardo en Mariana; Mariana is dochter van Alfonso, een militair van het regime.
Luz haat haar grootvader door de verhalen die over hem bekend zijn en steeds meer lijkt het erop dat zij niet bij de familie hoort.
Als ook haar vader verdwijnt en zij volwassen genoeg is, gaat zij op onderzoek uit en komt ze in dit spannende boek steeds dichter bij de waarheid over haarzelf.

Prachtig is dit schrijven neergezet door Elsa Osorio, kundig in elkaar gevlochten zou ik willen zeggen, en boeiend tot de laatste letter.

Meer recensies van Elbert Grift