Recensie Toen god een konijn was

Elbert Grift 22 januari 2012

Toen God (de naam van het konijn van Elly) een konijn was is een prachtig boek over een broer-zus (Elly-Joe) relatie als rode draad, een relatie die vanaf het begin onverbreekbaar lijkt, al lijkt de dramatische gebeurtenis aan het eind, waar Joe uit een schijnbare dood is herrezen, even roet in het eten te gooien.
Maar niet alleen deze relatie is belangrijk voor het boek maar ook de vriend(innen)schap tussen Elly en Jenny Penny en de vriendschap Charlie en Joe spelen een belangrijke rol.
De hoofdpersoon is Elly die vanuit haar persoon eerst haar jonge levensjaren beschrijft en in het 2e deel als ze zo rond de 25 jaar schommelt.
Het verhaal verliest nauwelijks kracht en wordt in een prachtige schrijfstijl voorgeschoteld aan de lezer, alles trekt voorbij van hilarische tot dramatische momenten en ook onverwachte momenten.

Kortom een boek wat heel veel lezers zal bekoren, mij in ieder geval zeker.

Meer recensies van Elbert Grift