Fan van Roy Grace!

elinevandm 04 juli 2019
De dood voor ogen is het tweede deel in de Roy Grace serie. Nadat ik eerder al Doodsimpel van Peter James las en een goede beoordeling gaf door de klamme spanning die ik toen heb ervaren, wou ik graag ook het tweede deel lezen. Zo geschiedde dus. De dood voor ogen verloopt alleszins anders dan Doodsimpel voor zover ik het me kan herinneren.

Hier zijn er twee zaken die behandeld moeten worden door Inspecteur Grace, die ook nog moet afrekenen met enkele interne kwesties. Daarnaast is zijn privéleven stil blijven staan, na de verdwijning van zijn vrouw Sandy. Allerlei elementen die aan bod komen en die het boek een meerwaarde geven. Ooit hoop ik dat deze verdwijning van Sandy nog opgehelderd zal worden in latere delen of dat er alleszins nog een doorbraak zou komen in deze zaak.

De zaken die Roy Grace op zijn bord krijgt in dit verhaal, zijn niet de minste. Een lijk wordt aangetroffen zonder hoofd en het gaat bovendien om een zeer jonge vrouw. Daarnaast heb je Tom Bryce die een cd-rom meeneemt naar huis die een medepassagier verloren is. Na het bekijken van de inhoud is hij in shock en komt zijn gezin in gevaar. Een goede thriller maar enkele toevalligheden maken dat het geen absoluut maximum in sterren krijgt. Alleszins ben ik fan van Roy Grace en kijk ik uit naar deel 3 in deze spannende serie!

Ik geef De dood voor ogen een mooie score van 4/5!

Meer recensies van elinevandm