Een goed Scandinavisch misdaadverhaal!

elinevandm 10 juli 2019
Ik had al veel goeds gehoord over de serie rond Wallander en wou dus graag al eens proeven van het eerste deel uit de serie. Zo kwam ik eraan toe om Moordenaar zonder gezicht uit te kiezen en er een start in te maken. Het was meteen een voltreffer.

Wallander leeft voor zijn job en klopt ettelijke overuren, wat dan wel weer ten koste gaat van zijn privéleven dat eerder belabberd is. Gescheiden en nauwelijks nog contact met zijn dochter Linda. Ook Wallander’s vader is er niet al te best aan toe en vertoont tekenen van dementie.

De moord waar het in dit boek om draait lijkt een onoplosbare misdaad te zijn. Een ouder boerenechtpaar zonder vijanden, tot er één en ander aan het licht komt over de vermoorde man, Johannes Lövgren. Wallander en zijn team halen alles uit de kast en aan hun actie en inzet ligt het zeker niet dat de zaak op een dood spoor raakt. Moordenaar zonder gezicht bestaat uit één groot maatschappelijk thema, het vluchtelingenbeleid. Een thema dat vandaag de dag belangrijker dan ooit is. Het is fijn om te lezen dat er meerdere standpunten aan de dag gelegd worden en hoe iedereen erover denkt.

Moordenaar zonder gezicht is een vlot geschreven boek, dat steeds zin gaf om verder te lezen en dat aanzet om ook de volgende delen te lezen. Een goed Scandinavisch misdaadverhaal!

Ik geef Moordenaar zonder gezicht een mooie score van 4 op 5!

Meer recensies van elinevandm