Mooi verhaal

Elss 17 juni 2019
“Gelezen” als luisterboek via de “luisterbieb”. Het boek wordt voorgelezen door Adeline van Lier. Zij doet dat niet altijd even fijn. Met name daar waar er Duits wordt gesproken en ook Noorse namen spreekt ze naar uit. Verder past haar ietwat schorre, donkere stem wel heel goed bij het bijzondere, deels mystieke verhaal.
Het boek start met de legende die zich enkele eeuwen voor het jaar 1880 heeft afgespeeld en daarin vinden wel wat bijzondere gebeurtenissen plaats. Het was daarom voor mij wel wennen aan de hoofdpersonen die leefden aan het eind van de negentiende eeuw. Ik kon nog niet goed beoordelen of de dominee, de architect en Astrid realistische figuren waren of dat zij deel uit maakten van de geheimzinnige Noorse legende. Na verloop van tijd viel alles op zijn plaats en ontstond er voor mij een prachtige omgeving met karaktervolle, eigenzinnige hoofdpersonen die samen een realistisch verhaal vertellen, afgewisseld met eeuwenoude wijsheden, tradities en geloven. Het is het eerste deel van een trilogie. Het volgende boek komt zeker op mijn lijst.

Meer recensies van Elss