Debuut leest als een trein

Het boek lag voor € 4,95 als lokkertje in de winkel, dus gelijk gekocht! Ben heel benieuwd naar dit boek.
Edit: ik heb het boek in 2013 blijkbaar al gelezen. Dit schreef ik er toen over:
Wat gebeurt er met je wanneer je gelukkige leventje van de ene op de andere dag in elkaar dondert? Psycholoog Joseph O'Loughlin's rustige leven raakt in een stroomversnelling wanneer een kennis van hem wordt vermoord en hij als verdachte wordt gezien. Stukje bij beetje wordt alle grond onder zijn voeten weggeslagen, figuurlijk en letterlijk wanneer ook nog eens blijkt dat hij de ziekte van Parkinson heeft. Zijn gezin, zijn vrienden; zijn werk - alles komt op losse schroeven te staan. Wanneer hij probeert uit te zoeken wie of wat hiervoor verantwoordelijk is, komt hij voor grote verrassingen te staan.

Dit debuut van Michael Robotham leest als een trein. Wanneer je er eenmaal in bent gestapt, wil je er niet meer uit voordat de laatste bladzijde gelezen is. Superspanning op een meesterlijke wijze op papier gezet. Je voelt de verwarring van O'Loughlin wanneer de ene na de andere aanwijzing erop wijst dat hij de moord moet hebben gepleegd en je voelt zijn vastbeslotenheid om de waarheid boven tafel te krijgen.
Met dit boek heeft Robotham met één klap zijn reputatie als thrillerauteur gevestigd.

Meer recensies van Janneke Bouwman