Recensie Verdwijn

Janneke Bouwman 21 januari 2009
Gelezen december 2008.
Superspannend! Dit was het eerste boek van Tess Gerritsen dat ik heb gelezen en het smaakt naar meer! Inmiddels heb ik ook De zondares en Stolen op de NTL-stapel liggen...

Herlezen als luisterboek in mei 2023. En weer was ik geboeid door dit boek, waarbij Jane Rizzoli één van de gegijzelden is in een ziekenhuis. De gijzelnemers zijn een jonge vrouw en man die bij een bevrijdingspoging door een SWAT team gedood worden. Er blijven veel vragen hangen en Jane gaat, ondanks dat ze met zwangerschapsverlof is, rondneuzen en komt daarbij in een wespennest terecht.

Hoewel de karakters in dit boek niet echt veel meer ontwikkeling krijgen - in tegenstelling tot de eerdere delen in deze serie - was het thema van het boek indringend genoeg om het verhaal spannend en aangrijpend te maken. Wie kun je nog vertrouwen wanneer je in het duister wordt gelaten over wat er aan de hand is? Wie trekt er aan de touwtjes en welke misdaad wordt er onder tafel geschoven?
Zeker als luisterboek is dit boek erg spannend en wordt het goed voorgelezen. De personages worden goed uitgebeeld. De plot wordt op het eind een beetje ongeloofwaardig afgewikkeld, maar het totaalplaatje blijft overeind: een dik verdiende vier sterren voor Verdwijn.

Meer recensies van Janneke Bouwman