Iedereen verwerkt verlies op een andere manier

05 april 2018
Eerdere boeken van Peter Zantingh heb ik niet gelezen, dus ik wist niet precies wat voor stijl ik moest verwachten.

In het boek wordt vanuit verschillende personages verteld hoe ze het verlies van Matthias beleven en verwerken. In het begin werd mij niet duidelijk dat de verschillende verhalen uiteindelijk met elkaar te maken hadden, maar gaandeweg het boek wordt dat wel duidelijk en ook wat de rol van de verschillende personen is geweest. Wat er precies is gebeurd met Matthias wordt niet heel duidelijk. Er wordt wel over geschreven, maar niet wat er precies is gebeurd.

De schrijfstijl in dit boek vond ik mooi. Het was niet een boek dat heel snel las, maar wel op een mooie manier geschreven is. Door deze manier van schrijven kwam het verhaal ook meer tot leven en kon ik me verplaatsen in enkele personages. Persoonlijk vond ik de verhalen van Amber, Quentin en Riet en Hendrik vond ik erg mooi om te lezen.

Na Matthias was een mooi boek om te lezen, maar kwam niet heel snel op gang. Dit vond ik persoonlijk niet erg. Wat knap is, is dat Zantingh in een relatief korte tijd dat een verhaal duurt, veel gevoel in de verschillende verhalen weet te leggen en emoties van de verschillende personen goed naar voren komen. Het boek heeft me positief verrast en daarom geef ik het 4 sterren.

Meer recensies van