Hoe goed ken je iemand?

Marina De Wit 30 maart 2018
"De erfgename" had me meteen in haar greep. Alhoewel het me eerst verbaasde dat je vrij vlug te weten komt hoe Richard is kunnen "verdwijnen", krijgt de titel pas naar het einde toe zijn ware betekenis.
De hoofdstukken worden opgedeeld in twee leefwerelden. Aan de ene kant is er Britt, de succesvolle zakenvrouw en echtgenote van Richard. Zij kan niet begrijpen hoe Richard plots van de aardbodem lijkt verdwenen. Zij moet echter verder met haar leven, moet ook haar dochters opvangen en opboksen tegen de vooroordelen van de politiediensten.
Anderzijds is er de verhaallijn van Mara, schijnbaar de minnares van Richard. Maar langzaam wordt duidelijk ook hier niet alles is wat het lijkt.
Je voelt dat er ergens een connectie tussen die twee werelden moet zijn. Aanvankelijk wordt je als lezer op het verkeerde been gezet dat heel de geschiedenis alleen maar om "geld" zou draaien.
Ellen De Vriend weet op een eenvoudige manier de drive in het verhaal te houden. De afwisseling tussen de personages Britt en Mara doet zeker geen afbreuk aan de verhaallijn, integendeel.
Een echte thriller, weliswaar zonder lijken, maar een verhaal dat je in de ban houdt. Een echte page-turner.

Meer recensies van Marina De Wit