ik zie jou overal!!!

Renate 09 juni 2017 Hebban Team
Ik zie jou is het tweede boek van Clare Mackintosh.
Het onderwerp van dit boek is iets waar je zeker na het lezen van het boek over na gaat denken, het is gewoon een eng idee dat je eigenlijk overal gezien kan worden, en dat mensen al heel veel van je kunnen weten zonder dat je het zelf weet.

Zoë Walker ziet als ze in de metro zit haar foto bij de datingadvertenties, waarvan ze zeker weet dat ze dat zelf niet heeft gedaan.
Later ziet ze ook de foto van een vrouw die vermoord is bij die advertenties, waardoor ze contact opneemt met de politie.
Bij de politie wordt ze serieus genomen door rechercheur Kelly Swift.
Ze gaan beide op onderzoek uit naar hoe dit nou kan.
Zoë raakt langzamerhand in paniek wanneer zij meerdere foto's van vrouwen daar ziet staan.

de schrijfstijl is pakkend, door de korte hoofdstukken leest het vlot weg, maar ook omdat het of uit Zoë haar naam wordt geschreven of uit naam van Kelly.
Zo af en toe zitten er hoofdstukken in die vanuit dader zijn geschreven, waardoor je in zijn hoofd zit en het spannender wordt.
Ook wil je weten waarom de dader dit doet, wie hij was.

Al is het gegeven dat vreemde mensen jou hele dagelijkse routine weten al eng genoeg.
Het verassende einde maakt het een nog spannender verhaal, echt zo eentje die je niet aan zag komen. kortom een geslaagde thriller van Clare Mackintosh

Meer recensies van Renate