begin van een nieuwe reeks

Renate 15 juni 2019 Hebban Team
Corine Hartman, is toch wel een gevestigde naam in de Nederlandse thriller zien, ondanks dat, was dit het eerste boek wat ik van haar las,

In dit nieuwe boek, maken we kennis met Faye, Faye woont op het landgoed van haar familie, in een psychiatrische inrichting Groot Loenen op de Veluwe, waar haar vader de baas is, en haar behandelende arts, Faye heeft borderline.
Op een dag komt er een nieuwe patiënte, Emilie, Emilie heeft achtervolgingswaanzin sinds haar vriend Steven werd vermoord, al is de officiële lezing zelfmoord.
Samen met rechercheur Simon te Bresser begint een zoektocht naar de waarheid.

Corine Hartman laat je door dit boek ook een beetje nadenken, ze stelt het gebruik van antidepressiva aan de kaak, maar ze geeft je ook achtergrondinformatie, waardoor dat ook gewoon interessant is,
De personages zijn ook gewoon boeiend, je gaat meeleven met Faye, je gaat haar begrijpen, je wil Faye en Sean tijdens hun zoektocht helpen, ook al zet Hartman je tijdens het lezen continu op het verkeerde been.
Vanaf de eerste bladzijde trok het verhaal, al had het wel veel personages en moet je er misschien even inkomen, maar als je echt in het boek zit, is het lastig het verhaal en de personages los te laten.
Door dit boek ben ik zelf benieuwd geworden naar de vorige boeken van Hartman, maar ook naar de volgende Faye en Simon.

Een thriller met meerdere lagen, geheimen, interessante personages, op een toch wel hele originele plek, een boek wat je daardoor met veel plezier kan lezen

Meer recensies van Renate