Een aanrader

⁣Op de cover staat vermeld 'een ode aan de Scandinavische thriller'. Dit omdat in het verhaal fragmenten uit bekende Scandinavische thrillers voorkomen. Lindell, Nesbo, Mankell,... Een leuk detail in het verhaal, vind ik.⁣

Journalist Viljar Ravn Gudmundson ontvangt een mail van iemand die aankondigt het leven van eem vrouw te zullen opeisen die in zijn ogen een misdaad heeft begaan. Viljar neemt het niet serieus tot hij verneemt dat de volgende dag een slachtoffer is gevonden en er al snel een tweede mail en slachtoffer valt. Samen met goede vriendin en collega Ranveig proberen ze de persoon achter se mails te vinden. Ook Inspecteur Lotte Skeivoll heeft de taak de moordenaar in te rekenen.⁣

Een spannende thriller!

Ik vind het een mooi verhaal. Het leest vlot, er gebeurd genoeg, het eind is verrassend. Een aanrader

Meer recensies van Letterslezen (Suzanna)