Tussendoortje

26 september 2018
Omdat een nieuwe roman nog even op zich laat wachten bedacht uitgeverij Ambo Anthos om alle verhalen van Herman Koch te verzamelen in een bundel. Gehuld in de kenmerkende opmaak waarin ook zijn romans worden verpakt wordt het gepresenteerd als zoethoudertje.

En eerlijk is eerlijk, ik ben niet zo dol op zoethoudertjes. Het heeft tenslotte een reden waarom de oude verhalen van een schrijver toentertijd niet aansloegen. Nu ik de bundel gelezen heb kan ik dat ook beamen. Zonder iemand tekort te doen voelt het als winstbejag en leest dit boek als vermaak voor aan het zwembad aan een willekeurige Costa. Hapklare verhalen die gemakkelijk tussen twee zwembeurten in kan worden gelezen. Ik heb me er op een verloren gewaand weekend toch mee vermaakt. Niet alleen zware kost is de moeite van het lezen waard. Soms is zo’n lichte versnapering tussendoor ook best prettig.

Meer recensies van