Heerlijk deel van een heerlijke serie

26 september 2018
In 1997 schreef Lee Child zijn debuut Killing Floor, met ex-marinier Jack Reacher in de hoofdrol. Het werd een onmiddellijke bestseller en Jack Reacher was een nieuwe held. Nu verschijnt er ieder jaar een boek met deze bikkel in de hoofdrol en is er zelfs een film uitgekomen met Tom Cruise in de hoofdrol.

In Tegenspel (Worth Dying For) komt Reacher terecht in Nebraska. Daar staat hij op een lokaal probleem en besluit de handen uit de mouwen te steken. Met veel plots en subplots schrijft Child een puike thriller. Hij stopt er genoeg spanning en vaart in, zodat het nergens gaat stagneren of vervelen, maar weet ook de nodige rustpunten in te bouwen.

Over het verhaal zelf vertel ik verder niets, want niets is zo erg als een thriller waarvan je al iets weet. Een heerlijk boek om je een paar dagen mee te vermaken.

Meer recensies van