Dit boek zet me direct aan om Robben zijn debuut te lezen!

Wendy 30 juni 2019 Hebban Team
Jaap Robben bekend met zijn bekroond romandebuut brik komt drie jaar later met dit prachtig boek "zomervacht". Brik heb ik nog niet gelezen, maar na het lezen van zomervacht heb ik het direct op mijn e-reader geplaatst. Denk dat ik hier zeker al een tipje van de sluier oplicht!

*De 13-jarige Brian woont met zijn vader Maurice op een terrein met loodsen, caravans en hun twee waakhonden. Verstandelijk en fysiek gehandicapte broer Lucien verblijft in een instelling, als Brian en zijn vader op bezoek zijn bij Lucien spreekt de directeur hen aan. In de instelling zijn ze met verbouwingen bezig of het mogelijk is dat Lucien een maand bij hen verblijft. Eerst weigert Maurice maar eens hij hoort dat er een vergoeding aan vast hangt, besluit hij Lucien een maand bij hen te nemen. Wat Brian echter niet weet is dat de volledig zorg van Lucien voor hem is.

Wat een verhaal, en wat een pageturner op twee dagen had ik het boek uit. Rauw en eerlijk geschreven, met zeer simplistische woorden en kort zinnen, soms moet het niet meer zijn. Het boek bestaat uit korte hoofdstukken waardoor het ook zeer vlot leesbaar is. Ook het taalgebruik van de vader past volledig bij het verhaal, de houding van Brian zijn de gevolgen van zijn opvoeding, misschien geen verhaal voor emotionele lezers want het houd je echt wel in de ban. Misschien één minpuntje op een gegeven moment gaat het verhaal voor mij een beetje in een versnelling alsof ja de bladeren op waren, misschien wou ik wel wat meer weten over een bepaald personage, maar voor de rest niets anders dan lof!

Meer recensies van Wendy