Het grijpt je of het grijpt je niet.

Wordbondage 11 augustus 2017
Dit boek kreeg van mij vijf sterren maar het is mij al snel duidelijk dat dit boek voor de liefhebber is. Zoals de titel van mijn recensie aangeeft. Je komt er wel of niet in, het blijft wel of niet hangen, je kan de schrijfstijl wel of niet waarderen, je mag de karakters wel of niet, en ik kan zo doorgaan. Dan moet je ook nog eens snappen dat dit een boek is die niet alleen plaats vind in de tekst maar ook tussen de regels. En dat voor een boek die plaats vind in zo´n korte tijd. Het is zeker een boek met gebreken. Het is zeker een boek die ondanks dat het makkelijk wegleest, niet een makkelijk lees is.

En toch krijgt het boek 5 sterren en niet 4 of 3. Waarom dan, hoor ik je denken? Omdat ik mijn waardering voor wat de schrijfster in dit boek heeft neergepend niet op een andere manier kan weergeven. Dit boek is over nagedacht. Dit boek geeft weer wat de mens wordt in een traumatische situatie. Dit boek geeft weer dat iedereen anders is. Dit boek geeft weer dat het effect van angst, zoals in een triller, niet alleen fysiek is maar vooral plaats vind in het hoofd.

Daarom kan niet anders dan 5 sterren geven. Niet omdat het boek perfect is. Maar omdat de boek duidelijk meer is dan alleen een verhaal.

Meer recensies van Wordbondage