Is de weg die de zoon kiest, hetzelfde als die de vader graag ziet

10eke 22 oktober 2023
Het verhaal vertelt over Bernardo, de zoon van Machiavelli, die keuzes in het leven moet maken. Vader Niccolo wil graag dat zijn zoon zich gaat inzetten in het bestuur van de stad Florence tijdens de 16e eeuw maar zoon zijn heeft echter een andere ambitie. Bernardo probeert zowel aan de verwachtingen van zijn vader te voldoen als zijn eigen plan te trekken. Het is een innerlijke strijd die Bernardo moet voeren.
Ook wordt er ingegaan op de strijd die Primavera, de zus van Bernado, moet leveren om haar eigen lot in handen te nemen. Vader Niccolo is het niet eens met het leven wat zijn dochter graag wil gaan leven.
Het is een boeiend geschreven boek met een voor mij onverwacht einde. Het is geschreven in korte hoofdstukken en in een prettig te lezen schrijfstijl. Door het gebruik van feiten en fictie is het een mooi weergave van de tijd waarin het boek zich afspeelt. Zowel de manier waarop de mensen in die tijd leefden, de keuzes die zij moesten maken en over de wijze van het besturen van Florence in die tijd.

Meer recensies van 10eke