Het lot van twee koningskinderen

10eke 27 mei 2021
Een interessante en spannende historische roman waarin fictie en historie mooi met elkaar verweven zijn. Marianne en Theo hebben een prettig te lezen schrijfstijl en ze weten je van de aanvang tot het einde van het verhaal te boeien. In het begin had ik door al die verschillende personages wat moeite om in het verhaal te komen. Weet je eenmaal wie wie is en wat de relaties tussen deze personen is dan wil je het verhaal in een keer uitlezen.
Er gebeurt heel veel en je wilt weten hoe het met de koningskinderen Elvina en Arthur afloopt. Heerlijk al die complotten en intriges over opvolging, afstamming en verstandhuwelijken en dat met een heel onverwacht einde. Het boek leest als een trein en is een echte aanrader voor wie van historische romans houdt.
Het boek volgt op “dans op de troon” maar is ook goed alleen te lezen vanwege de korte terugblik waar het boek mee begint.

Meer recensies van 10eke