Kind (39) van de rekening

10eke 30 juni 2020
Een verhaal van de oudere commissaris Battaglia en de jonge inspecteur Marini. Battaglia heeft wat gezondheids problemen en een vreemde manier van communiceren. Marini kan in het begin ook niet goed met haar overweg. Het verhaal speelt zich af in en rondom een klein bergdorpje waar een aantal gruwelijkheden plaats vinden. Via vele obstakels en dwaalsporen weet men uiteindelijk de pleger van deze daden op te sporen. Een onwaarschijnlijk verhaal waarbij je je afvraagt of de dader ook slachtoffer is. Het is verrassend en origineel. De omgeving is beeldend beschreven en de beschrijvingen zijn soms bijna poëtisch te noemen. Het is een spannende thriller welke je maar moeilijk kan wegleggen omdat je het boek in een ruk wilt uitlezen. Ik kijk uit naar het volgende deel.

Meer recensies van 10eke