Friese priesteres in het Romeinse Rijk

10eke 13 maart 2020
Chris Houtman vertelt het verhaal over een priesteres Elfleda in dit eerste deel van een trilogie. De Friese Elfleda wordt door haar vader als gijzelaar naar Rome gezonden maar krijgt ook een opdracht van de Opperpriesteres De Veleda mee.
Het is de periode dat keizer Nero regeert over het Romeinse Rijk. Het boek behelst veel waargebeurde feiten en gaat over bestaande personen uit deze door de Romeinen overheerste tijd. Een mooie weergave van een periode vol misbruik van macht, wantrouwen, intriges, angst, vernedering, overheersing en opstand. Aangevuld met verklarende kaders, voetnoten en afbeeldingen.
Een aanrader voor diegenen die geïnteresseerd zijn in geschiedenis gedurende de eerste 100 jaar van onze jaartelling en houden van dit genre spannende boeken.
Op naar het volgende deel.

Meer recensies van 10eke