Een prachtig kort verhaal

A van Steeg 25 oktober 2019
Voor de Kinderboekenweek 2019 schreef Anna Woltz Haaientanden. Ik was nog niet bekend met de andere boeken van deze auteur, dus het werd voor mij een verrassing hoe de auteur haar verhaal aan papier toevertrouwd.

De titel Haaientanden en de korte omschrijving van het boek vond ik direct intrigerend, al gaf het mij nog geen beeld waar het verhaal inhoudelijk echt om zou gaan. Ik ben echt verrast over de inhoud van Haaientanden. Anna Woltz weet een thema op een prachtige wijze in een verhaal te weven, zonder moeilijke woorden. De vrij korte hoofdstukken geven het verhaal een goede balans en ondanks de 95 bladzijden raakte het verhaal mij.

Nadat ik het boekje dichtsloeg was ik even stil. Wat heeft Anna Woltz een mooi, puur en indrukwekkend verhaal geschreven voor de Kinderboekenweek 2019. Een absolute aanrader voor jong en oud.

Ik wil niet teveel vertellen over de inhoud om niet al te veel spoilers weg te geven. Er is meer een tip die ik kan meegeven. Lees dit Haaientanden en oordeel zelf!

Meer recensies van A van Steeg