Mooie fantasy novelke

Amandav.d.Velden 01 april 2024

Lucille wordt verdreven naar het vervloekte bos, nadat ze een diefstal heeft gepleegd. Eenmaal daar denkt ze dat ze zal doodvriezen van dec kou. Maar in plaats van dood te vriezen komt ze op mysterieuze wijze in een andere wereld terecht. Daar ontmoet ze een vriendelijke jongeman, die haar meeneemt naar de stad en haar een mooi voorstel doet: één van zijn speciale jurken aantrekken en als Kandidaat op het bal van de prins aanwezig zijn. Had Lucille kunnen bedenken dat één dans haar leven volledig op zijn kop zou zetten?
Wat een fijne novelle is dit. Je gaat echt met Lucille mee op haar reis en deze begint gelijk met spanning. Vervolgens kom je in een hele mooi wereld terecht. De personages zijn leuk met een fijn mysterieus tintje zodat je je dingen blijft afvragen hoe het in elkaar zit en zelfs op het einde moet je nog even schakelen. Het is prettig geschreven en je voelt de mooie plek waar dit verhaal zich afspeelt. Jami heeft er echt een mooi verhaal van gemaakt.
Ik lees soms een fantasy verhaal en dit is er eentje die ik iedereen kan aanraden.

Meer recensies van Amandav.d.Velden