Belle en Atlas

Amandav.d.Velden 27 maart 2024

Belle is gevlucht voor haar verleden en ze heeft alles een beetje op orde, ze leven nu in Parijs en ze werkt als juf op een basisschool. Zorgen dat haar dochtertje Milly veilig is, heeft haar hoogste prioriteit. Als ze op een avond terugloopt naar huis met Milly in de draagzak, doet Belle een hele domme actie in een steegje en daardoor brengt ze hen beide in gevaar en nu is ze niet meer alleen op de vlucht voor haar verleden maar ook voor de man in het steegje met die roofdierogen.
Atlas had zijn leven goed op orde tot een half jaar terug, toen hij erachter kwam dat hij een zoon heeft van zeven jaar en die zijn ex bij hem achterliet. Het kost hem behoorlijk wat inspanningen om het vaderschap te combineren met zijn taken in het genootschap wat hij heeft met vrienden Lev en Murphy. En dan is er ook nog die sexy vrouw met kind die dacht hem te moeten redde in een steeg en die hij niet uit zijn hoofd krijgt…….
Toen Eva mij vroeg of ik mee wilde doen aan de blogtour en ik de flaptekst had gelezen was ik direct enthousiast. Het lezen van dit verhaal is heel fijn. Het verhaal is voor mij heel verfrissend geschreven en wellicht komt dat door de Vlaamse stijl die erin zit. De personages zijn goed uitgewerkt, al blijft het verleden van Belle wat vaag. De band die Atlas heeft met Lev en Murphy, waarmee hij het genootschap heeft, is heel hecht, ze gaan door het vuur voor elkaar wat handig is met hun werk. Elke man in het genootschap heeft zo zijn eigen karakter en specialiteit. Het is een verhaal wat lastig weg te leggen is en je wil weten hoe het verder gaat en dan is er het einde met echt een cliffhanger en daar hou ik dus echt niet van, maar ook fijn dat het verhaal nog niet klaar is en uitkijken naar september.
Eva heeft echt een supergoed debuut geschreven en daar mag je heel trots op zijn. Ik kan alleen maar zeggen Ga Dit Boek Lezen.
Deze serie krijgt zes delen. Deel één en twee gaan over Atlas, deel drie en vier over Lev en deel vijf en zes over Murphy.

Meer recensies van Amandav.d.Velden