Zeker geen toeval!

aninaleest 19 oktober 2021
Ik heb de afgelopen dagen het luisterboek van 'Toeval bestaat niet' geluisterd. Wat een fijn verhaal vond ik dit!

Anneloes heeft een (bijna) perfect leven: leuke man, nieuw huis, geld genoeg om leuke dingen te doen...Tot ze erachter komt dat haar man het ook heel gezellig heeft met Iris (de stagiaire) en ze noodgedwongen in de 'Echtscheidingsflat' moet gaan wonen. Om haar rekeningen (en schuld) te betalen, werkt ze fulltime bij een reclamebureau en heeft ze een weekendbaantje bij de lokale snackbar. Wat een ellende...Gelukkig heeft Anneloes haar beste vriendinnen (aka de Spice Girls) om haar op te vrolijken, te helpen en...haar aan een nieuwe man te helpen?

Anneloes wordt door haar vriendinnen op date gestuurd en ontmoet de charmante GianLuca. Een man die bijna te mooi lijkt om waar te zijn...Is hij dat ook?

Dit eerste deel van de trilogie 'Liefde in Milaan' laat je genieten van het verhaal van Anneloes. Anneloes is een fijn hoofdpersonage, je kunt je goed met haar identificeren en bovendien heeft ze veel humor.

'Bij mij zit er in zo'n dunne panty al een ladder tot aan mijn navel voordat ik de deur uit ben.'

Ik ga verder niet teveel verklappen over het verhaal, maar het is een fijn verhaal om te lezen/luisteren. Hoewel ik het boek als 'feelgood' zou bestempelen, is er ook zeker sprake van diepgang. Het verhaal bouwt zich geleidelijk op, waardoor je je goed in kunt leven in de keuzes van het hoofdpersonage. Hoewel de liefde tussen Anneloes en GianLuca snel vordert, wordt Luca zo omschreven dat je snapt waarom Anneloes zo voor hem valt. Het mysterieuze randje rondom Luca is leuk en spannend en maakt je nieuwsgierig naar de man achter de charmante verschijning.
Aan het einde van het verhaal worden veel geheimen onthuld en wordt er weer verwezen naar gebeurtenissen uit het begin van het verhaal. Dat vind ik altijd zo leuk, dat de cirkel weer rond is aan het einde! Heerlijk als een verhaal zo goed uitgedacht is en helemaal klopt.

Hoewel ik wel even moest wennen aan de stem waarmee dit boek wordt voorgelezen op Kobo (ik mis wat intonatie), ben ik er inmiddels aan gewend en ben ik heel benieuwd naar deel 2! Hopelijk gaat de romantiek nog meer opbloeien tussen deze twee personages :)

Meer recensies van aninaleest