Elk verhaal in deze bundel was mijn ding

annannette 10 januari 2024
Verhalenbundels zijn heerlijk om te lezen. Ze zijn net wat makkelijker weg te leggen, omdat je na elk verhaal makkelijk even kan stoppen voor je in een nieuw verhaal duikt. Daarnaast zijn korte verhalen heerlijk als je concentratie iets te wensen overlaat, ongeacht of dat nu door interne of externe factoren komt. Terwijl mijn ouders alle kerstspullen opruimden, dook ik dus in deze bundel.

Volgens mij is dit de allereerste verhalenbundel waar letterlijk elk verhaal me aanspreekt. Elk verhaal was op unieke wijze spannend, interessant, ontroerend, dramatisch of verrassend. En hoewel de verhalen elementen gemeen hadden, waren de verhalen toch allemaal heel anders. Sommige verhalen waren meer paranormaal, andere overduidelijk Science Fiction, weer andere wat meer fantasy.

De verhalen zijn ook allemaal heerlijk en vlot geschreven. Het ene verhaal is wat langer dan het andere, maar de auteur weet in elk verhaal de situatie, setting en personages goed neer te zetten. En dat is knap. Juist in dit genre. Want in korte verhalen moet bezuinigd worden op uitleg en achtergrond. Toch was alles goed te volgen en te begrijpen en leefde ik met alle personages enorm mee.

Ik vond ook de dialogen enorm knap geschreven. Vaak zijn dialogen ietwat onrealistisch of lopen ze niet helemaal lekker. Dat was in dit boek anders. Dit zijn de gesprekken die mensen met elkaar voeren. Dit is hoe mensen met elkaar praten. Ook de gedachtegangen van de personages voelden natuurlijk en logisch. En dat maakte het enorm makkelijk om deze verhalen, hoe ongeloofwaardig ook, toch te geloven.

Ik ga zeker meer van deze auteur lezen!

Meer recensies van annannette