Liefde kent vele vormen

AnneHut 03 mei 2024
Voor ik aan dit boek begon had ik al veel over Taylor Jenkins Reid gehoord. Altijd lovende kritieken op haar schrijfstijl en intense verhalen. Ik was dus ontzettend benieuwd of dit boek de hype waard was (spoiler alert: dat is hij zeker!).

Emma lijkt alles te hebben waar ze van gedroomd heeft: ze trouwt met haar highschool sweetheart Jesse, heeft een ontzettend spannende baan waarvoor ze veel mag reizen en woont in het bruisende Los Angeles. Maar dan raakt haar man Jesse vermist bij een helicopter ongeluk en gaat iedereen er vanuit dat hij is omgekomen. Emma keert terug naar Massachusetts waar ze weer in de boekwinkel van haar ouders gaat werken. Wanneer ze na een tijdje verliefd wordt op Sam, die ze kent uit haar jeugd, lijkt ze haar leven weer op te pakken. Maar dan duikt Jesse ineens weer op. Emma is verder gegaan met haar leven, maar voor hem heeft de tijd stilgestaan. Nu moet Emma kiezen tussen haar huidige en haar oude liefde.

Als je een boek zoekt dat je telkens weer in je gevoelens raakt, dan moet je echt One True Loves lezen! De liefde, in welke vorm dan ook, spat van elke pagina af. Ik heb verschillende hoofdstukken met een brok in mijn keel geluisterd. Wat dit boek extra bijzonder voor mij maakte is dat de situatie tussen Emma en Jesse erg leek op de situatie waar ik zelf in zat toen ik het verhaal las. Er zaten zoveel gelijkenissen en herkenbare gevoelens in dat het extra hard aankwam. Vooral wanneer Emma de zin uitspreekt “Het is wat het is”, want dat was precies de uitspraak die ik ook veel gebruikte om de situatie wat te verzachten.

Taylor Jenkins Reid komt vaker voor op mijn TBR, na het lezen van One True Loves kan ik niet wachten om daaraan te beginnen. Dit verhaal is in elk geval een dikke 5/5 sterren waard!

Meer recensies van AnneHut