Een heerlijk avontuur voor jong en oud

Anouk 20 mei 2020
Een boek dat heerlijk is voor jong en oud. Er komen veel details in voor waardoor het boek soms wat trager wegleest maar toch blijf je door lezen. Ik vond het een spannend verhaal dat je graag uit wilt lezen. Doordat het wat ouder is kom je ander woord gebruik tegen maar dit was totaal niet storend aangezien het zich in de riddertijd afspeelde. Ik heb er dus zeker van genoten.

Tiuri heeft kans om ridder te worden, hij moet alleen zijn laatste opdracht vervullen. Een nacht in de kapel zonder te spreken, drinken of de deur voor iemand op te doen. Wanneer hij bezig is in de opdracht, klopt er iemand aan de deur. Hij vraagt om hulp en blijft doordringen. Tiuri wilt de man helpen en gaat met hem mee. Hij komt zo bij Zwarte Ridder met het Witte Schild. Hij is stervende en geeft hem een brief die hij moet bezorgen aan de koningen van Unauwen. De rode ruiters zitten tiuri op de hielen, maar tiuri wilt deze taak voltooien aangezien het super belangrijk is. Maar hij kan niemand hierover vertellen of vertrouwen, terwijl het gevaar voor zijn leven erg groot is…

Meer recensies van Anouk