Goed overnagedacht!

Anouk 08 september 2019
Als Gina thuiskomt van het ophalen van haar kinderen staat er politie om het hele huis. Gina moet uitstappen en wordt beschuldigt als medeplichtige aan moord. Als ze er achter komt dat haar man een serie moordenaar is, verandert heel haar leven. Gina is vrijgesproken maar veel mensen (internettrollen) denken dat zij er toch iets mee te maken en heeft. Hierdoor wordt Gina belaagd op sociaal media. Gina verandert van identiteit samen met haar kinderen. Gina wordt namelijk Gwen. Gwen doet alles voor de veiligheid van haar kinderen. Dit gaat goed tot dat er een lichaam wordt gevonden in het meer. Gwen wilt weer vluchten maar is dit een slim idee? Of zou ze de politie kunnen vertrouwen? Het lijkt verdacht veel moordmethode van haar ex, zou hij hier iets mee te maken hebben? Gwen moet belangrijke beslissingen nemen maar maakt zij de juiste?

Het boek begon met de proloog die ontzettend goed was, ik wilde hierbij gelijk verder lezen. In het begin leerde je Gwen heel goed kennen en hoeveel zij deed voor de veiligheid van zichzelf en de kinderen. Ze is hierbij een beetje paranoia. Ze ontmoet wat mensen in de omgeving wat voor de kinderen ook goed , zal ze dan toch blijven in Stillhouse Lake.

Toen er een lijk gevonden werd ging de spanning gelijk omhoog. Er zijn veel twistten waarvan je denkt oké deze zag ik echt niet aankomen. De spanningsboog wordt na dit moment alleen hoger en hoger en het boek eindigt verbazingwekkend. Hierdoor staat deel 2 zeker op mijn lijstje.

Het boek wordt voornamelijk uit Gwens punt geschreven, hierbij leer je haar ook echt kennen en heb je door wie zij wel en niet vertrouwt. Ik had nog nooit iets van Rachel Caine gelezen, maar ik heb genoten. Ze heeft verschillende soorten boeken geschreven maar haar doorbraak kwam met deze serie. Dit is nog maar deel 1 maar ik kan niet wachten op de volgende delen.

Meer recensies van Anouk