Prettige politiethriller

Ans Stier 16 februari 2024
Het verhaal leest soepel. De moordenaar werkt 12 werken van Herakles af. Het verhaal leest alsof het 12 korte vertellingen zijn over een moord en de moordenaar. Het geheel wordt aaneen geweven door het verhaal van het politieteam dat een race tegen de klok ervaart omdat het weet dat ze met een seriemoordenaar te maken hebben en het slechts wachten is tot het volgende slachtoffer valt.
De auteur is Vlaams, dat is aan sommige woorden te merken die anders zijn als in Nederland. Voor het begrip van het boek is dit geen belemmering, ik vond het juist leuk om soms heel andere woorden tegen te komen.
Ook is er humor in het boek verweven. Leuke subtiele grapjes die een glimlach op je gezicht toveren terwijl je toch met gruwelijke moorden te maken hebt.
Het verhaal is een een politiethriller. Je krijgt een goed beeld hoe de politie te werk gaat om een gecompliceerd dossier opgelost te krijgen. Het verhaal leest alsof je lid bent van het rechercheteam.
Het eerste deel van het boek is wel voorspellend, je weet dat er meerdere moorden zullen komen maar naar mate het boek vordert wordt het ook spannend en komt er steeds meer actie. Je voelt tijdens het lezen de tijdsdruk die de agenten hebben.
De rode draad is de griekse mythologie van Herakles. Het is interessant om door middel van een spannende thriller hier ook meer van te weten te komen.
De Heraklesmoorden is een prettige politiethriller.

Meer recensies van Ans Stier