Een heerlijk boek!

Ans Stier 02 februari 2020
Oase is het vierde en laatste deel van de Ademreeks. Het is zeer aan te bevelen eerst de voorgaande drie delen te lezen alvorens aan deze te beginnen omdat je anders te veel voorkennis mist. Dit deel pakt het verhaal weer op waar het in deel drie is geëindigd.
De schrijfstijl is geheel in lijn met de vorige delen uit de serie. Korte hoofdstukken en korte zinnen in begrijpelijke taal. De schrijfstijl is vlot en soepel. Je beleeft de avonturen van een hechte vriendengroep. Het verhaal is zodanig geschreven dat het leest alsof je zelf tot deze vriendengroep behoort.
Vriendschap en vertrouwen spelen een grote rol in het verhaal. Het is een modern en herkenbaar verhaal. Behalve dat het een spannend verhaal is draagt het ook een boodschap uit dat doet denken aan WOII. Een leider die wel erg ver gaat om een perfecte samenleving te creëren.
Oase is een heerlijk boek om te lezen. Het is een boek voor de doelgroep Young Adult maar is zeker ook voor volwassenen een aanrader.
Met dit deel is de serie tot een eind gekomen. Ik heb ook dit deel weer met veel plezier gelezen.

Meer recensies van Ans Stier