De kroon

Aspen 05 april 2021
Na alle gebeurtenissen aan het eind van ‘de Prinses’ moet Eadlyn ervoor zorgen dat alles weer in goede banen geleid wordt. Het leiden van een land, de zorgen om familieleden en dan ook nog de selectie is wel erg veel tegelijkertijd.

Ook in dit deel maakt Eadlyn weer een grote persoonlijke ontwikkeling door wat erg fijn is om te lezen. Ze worstelt erg met haar gevoelens voor het land, haar familie en de jongens van de selectie. Helaas was er in dit deel minder tijd met haar familie, dit is iets wat mij juist in het vorige deel aansprak. Door alle politieke gebeurtenissen heeft Eadlyn ook minder tijd voor de verschillende jongens.

Hoewel er veel in het boek gebeurd had ik helaas wel het idee dat het een beetje afgeraffeld werd. Veel dingen gingen voor mijn gevoel veel te snel, dit maakte het ook voor mij wat minder geloofwaardig. Daarbij was het ook wel erg voorspelbaar, al zat er wel een leuke twist in.

De sfeer in het boek is wel helemaal geweldig. Ondanks dat het verhaal en Eadlyn mij een beetje tegenvielen is het echt een verhaal om lekker bij weg te zwijmelen. Het leest erg vlot, het zijn korte hoofdstukken en het zit gemakkelijk in elkaar. Het originele trilogie vond ik wel beter en leuker maar ik vind het nu ook wel jammer dat het verhaal klaar is.

Meer recensies van Aspen