Lastig

Astrid van der helm 02 december 2022
Ik heb Half Leven gelezen voor de Leesclub van Hebban. Elke keer is het weer een feest zo'n leesclub. Ik heb ervan genoten.

"Ik antwoord dat hij haar hoofdpijn kan bezorgen als hij toegang heeft tot haar hoofd, dat is een mooie plek om te zijn."

Het verhaal is doorspekt van dit soort poeitische zinnen. Best mooi voor een keer.

Het verhaal gaat over een grootmoeder, dochter en kleindochter.
Je leest hun tragische verhaal wat boeiend en vreselijk is.

Ik ben normaal gesproken een fervent thrillerlezer. Ik deed mee met deze leesclub om es een keer wat anders te lezen dan altijd maar een thriller.
Het boek heeft mij niet echt te pakken gekregen, wat ik erg jammer vond. Niet mijn ding dit boek.
Er lag een prachtig verhaal voor me. De drie vrouwen hebben hun eigen verhaal wat erg tragisch was.
Ik vind een recensie best moeilijk omdat ik ook geen spoilers wil schrijven

"De liefdesliedjesuit de radio vreyen aan het deel van mijn hersenen dat nog helder was"

De verhalen van de vrouwen lopen los van elkaar maar alles past mooi in elkaar. Langzaam krijg je door hoe schokkend de levens van de vrouwen zijn. Doorspekt van tragedisch en ellende. Door de verhalen lees je ook nog een essay wat iets toevoegt aan het verhaal.
Op mijn manier heb ik genoten van het verhaal. Ik zal echter niet snel nog es zo'n roman lezen.

Het verhaal krijgt van mij 3☆☆☆.
Hebban, nogmaals bedankt voor de leesclub

Meer recensies van Astrid van der helm