Traag

Konikrijk - Jo Nesbo

en ijzingwekkende tragedie over twee broers, één vrouw en een nooit opgeloste moord uit het verleden.
Roy Opgard heeft het afgelegen Noorse bergdorp waar hij is opgegroeid nooit verlaten, terwijl zijn jongere broer Carl zo snel hij kon naar Amerika is vertrokken. De jeugd van de broers was verschrikkelijk: hun vader was bikkelhard en hanteerde een strikt ‘wij tegen de rest’-principe. Roy heeft altijd geprobeerd Carl te beschermen, maar net als iedereen in het dorp dacht hij dat zijn broer voorgoed was verdwenen – op de vlucht voor de spoken uit zijn verleden.
Dan keert Carl terug, met een mysterieuze vrouw en een dubieus plan om een luxehotel bij het dorp te bouwen.

Ik ben echt dol op Jo Nesbo. Genoeg spanning en een goede verhaal met humor en verdriet.
Nou, verdrietig is het zeker.
Roy is de verteller van het verhaal. Hij doet er alles aan om zijn broertje Carl te beschermen,

Ik vond het verhaal erg langzaam lopen, schilpadden snelhied. Daardoor duurde het erg lang om lekker in het verhaal te komen. Ik was snel afgeleid en daardoor werd nog trager. Maar na 130blz bergon herhaal l;open.
De band tussen de broers is erg sterk, en beschermend.
Het was niet echt een boek met veel moorden ofzo, maar langzaam komt er een stukje en beetje komen er wat lijntjes bij die goed worden uitgespeelt.

De opbouw van het verhaal is prima en de personages zijn mooi neer gezet.
Het plot was dan wel weer goed en verrasend.

Al met al een boek dat mijn aandacht niet de hele tijd bij het boek hebben kunnen houden wat jammer is.
Dit boek is echt iets waar je van moet houden. Voor mij was dat niet het geval.

Ik heb dit boek gelezen voot Thrilzone en wil de uitgever bedanken voor het beschikbaar stellen voor de Epub

Drie sterren voor Koninkrijk

Meer recensies van Astrid van der helm