Heftig

Aukje den Daas 24 november 2021
Ik heb het boek Gedraag je gelezen via het selfpub cafe op facebook. Via deze site krijgen auteurs die boeken in eigen beheer uitgeven een kans om hun boek onder de aandacht te brengen.
Het boek gaat over Alexandra Braza, een 23 jarige student. Zij wordt na een avond stappen in haar eigen huis verkracht. Het blijkt echter te gaan om een serieverkrachter. Alexandra meldt zich bij de politie en samen met Demi en Luuk van de zedenpolitie doet ze er alles aan om de serieverkrachter te pakken. Als de verkrachter merkt dat zij samenwerkt met de politie komt er een haat in hem naar boven die Alexandra geen goed doet.
Het boek is geschreven vanuit Alexandra en vanuit de medewerkers van de zedenpolitie. Af en toe lees je ook de gedachte van de serieverkrachter. Doordat het boek in korte hoofdstukken is geschreven en wisselt van perspectieven leest het snel weg. De gebeurtenissen volgen elkaar snel op. Sommige stukken zijn best heftig om te lezen, maar nergens is het surrealistisch. Je wil graag weten of ze de dader op tijd gaan pakken. De spanning bouwt zich heel goed op in het boek en hoe verder ik kwam hoe meer ik wilde weten hoe het ging aflopen.
Het boek krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van Aukje den Daas