Wow

Aukje den Daas 21 juli 2021
Ik mocht dit boek lezen voor het selfpubcafé. Dit is een groep op facebook die selfpublishers een podium geeft.
Dit boek is geschreven door Engelina Fenn. Op de achterflap staat dat het een sprankelende persoonlijkheid is die beide kanten van het leven heeft meegemaakt.
Het boek gaat over de vraag hoe je ontsnapt uit de criminaliteit en aan een donkere toekomst. Dat dat niet meevalt blijkt wel uit het boek, dat een waargebeurde thriller is.
In het boek volg je Monica, die haar leven samen met Willem, (redelijk) op de rit heeft. Haar relatie is wat onstuimig, maar ze zijn gek op elkaar. Ze werkt met Willem in zijn pension en werkt zo nu en dan achter een bar in Utrecht. Op een dat komt ze in de bar echter in aanraking met foute gasten uit Schotland en komt ze in een rollercoaster terecht.
Het boek leest ook als een rollercoaster. Je wil blijven lezen. Mijn emoties waren tijdens het lezen ook een rollercoaster. Van alle begrip, tot hoe kun je zo stom/naief zijn om er zo in verzeild te raken. En dan denk je dat ze van ze af is en dan gaat ze toch weer terug. Hoe dan? Maar in het verhaal blijkt wel dat het allemaal niet zo makkelijk is.
Het enige nadeel van het boek vind ik dat je geen idee hebt in wat voor tijdsbestek het verhaal zich afspeelt waardoor het soms allemaal te snel lijkt te gaan. Het is me wel duidelijk geworden dat je makkelijker in het wereldje komt dan dat je er weer uitkomt. Door de hulp van juiste mensen en haar doorzettingsvermogen lukt het haar uiteindelijk. Ik ben ook heel benieuwd hoe het Monica na deze indrukwekkende gebeurtenissen is vergaan.
Het is een fijne thriller. Vlot geschreven en een spannend verhaal. Dat het waargebeurd is, maakt het heel bijzonder.

Meer recensies van Aukje den Daas