onderhuidse spanning

Aukje den Daas 06 februari 2020
Ik mocht het boek lezen voor het selfpub cafe te vinden op facebook. Het boek gaat over Tess. Tess groeit op in een verknipt gezin. Ze groeit op in een hel. Misbruikt door haar broer en mishandeld door haar vader. Ga er maar aan staan als klein meisje. Niemand die je gelooft. Bij een familiedrama komt, op Tess en haar broer David na, het hele gezin om.
18 jaar later woont Tess zelfstandig en heeft een leuke job bij het asiel. Daar heeft ze een hechte ploeg mensen om haar heen verzameld. En Tuk, Tuk is haar hond en is haar alles. Ze zijn vier handen op 1 buik. Ze ontmoet Machiel, maar ook die blijkt niet de man van haar dromen. Maar Machiel kan dat niet accepteren en dan gaat het balletje rollen.
Ik vind het grootste deel van het boek niet super spannend, maar je voelt constant de spanning dat er wat gaat gebeuren. Uiteindelijk neemt het boek een verrassende wending en dan wil je doorlezen om te zien wat er te gebeuren staat. Het boek leest lekker weg door de hoofdstukken vanuit verschillende hoofdpersonen uit het boek. Ik geef het boek 4 sterren.
Het nawoord is ook mooi om te lezen, daar spat de liefde vanaf.

Meer recensies van Aukje den Daas