Hoe loopt het af?

Aukje den Daas 27 januari 2022
Na een moeilijke periode gaat Ellis, samen met haar vriendin Monique, voor een weekje zon en ontspanning naar Egypte. Wanneer Monique niet terugkeert na een afspraak met een leverancier van toeristische dvd’s slaat de paniek toe. Linda, de manager van het hotel, en een vroegere vriendin van Ellis en Monique staat Ellis bij als blijkt dat Monique ontvoerd is. Zal Ellis haar vriendin nog terugzien?
Voor die laatste vraag zul je het boek toch echt moeten lezen, want ik ga het niet vertellen.
Het begin van het boek gaat over Ellis, haar man Alec en hun 3 kinderen. De jongste dochter is ernstig ziek en Ellis en haar man gaan elk op hun eigen manier om met hun verdriet. Dit komt de relatie niet ten goede. Ellis besluit daarom een weekje weg te gaan met haar beste vriendin. Na een dagje Luxor te hebben bezocht gaat Monique de dvd halen die tijdens de reis is gemaakt. Helaas komt ze niet meer terug.
Ellis krijgt hulp van Linda, 2 detectives en nog een persoon die in het hotel werkzaam zijn. Zal zij haar vriendin nog terugzien?
Het boek begint vrij rustig en gaat vooral over Ellis en haar dochter. Als Ellis eenmaal in Egypte is komt er meer vaart in het verhaal. Monique verdwijnt en de gebeurtenissen stapelen zich op. Het was voor mij redelijk snel duidelijk wie er achter zat, maar dat vond ik niet vervelend. Ik was vooral nieuwsgierig naar hoe het zou eindigen. En dat heeft me niet teleurgesteld.
Het is een fijne thriller met soms wel wat lugubere dingen (ik hou ervan). De schrijfstijl is prima, het leest makkelijk weg. Boven de hoofdstukken staat vanuit wie het geschreven is, zodat ook dat geen onduidelijkheid oplevert.
Al met al een prima verhaal. Ik geef het dan ook 4 sterren.

Meer recensies van Aukje den Daas