Feelgood met een vleugje waanzin en realiteit

Aukje den Daas 25 oktober 2019
#Lief gaat over Flo van Dieven. Flo is een stuntel, zowel in de liefde als in het leven. Maar ze is leuk om bij in de buurt te zijn. Ze is op zoek naar stabiliteit in haar leven na het verlies van haar partner en haar baan. Op de begrafenis van de opa van haar beste vriend Sam komen er allemaal vragen naar boven. Moet je een bucketlist hebben of mag je er gewoon een zooitje van maken. En dan duikt er overal een jongetje op. Wat zit daar achter?

#Lief is een prettig geschreven boek. Je kunt je met sommige dingen best inleven met Flo en ik kreeg op een gegeven moment ook best een hekel aan haar. Hoe kun je zo lomp en naïef zijn. Ze zet zich tegen alles en iedereen die van haar houdt af. Waarom ze dat doet moet je maar lezen in het boek. Later draait ze wel weer bij en snap je ook waarom ze deed wat ze deed.

Vooral aan het eind vond ik dat het boek wat te veel van de hak op de tak gaat. Het lijkt een beetje afgeraffeld. Flo heeft heel wat meegemaakt en het gaat niet goed met haar. Ze heeft besloten dat het goed gaat en dan gaat het ook meteen goed. Dat vind ik niet heel erg geloofwaardig. Het is feelgood dus het hoeft ook niet perse geloofwaardig te zijn, maar in de context van het boek vond ik sommige dingen niet passen.

Al met al heb ik wel genoten van het boek en ik geeft het dan ook 3 sterren.

Meer recensies van Aukje den Daas