Goed boek

Aukje den Daas 15 juli 2022
Ik heb de tijdontkenner gelezen voor de leesclub van Hebban. De tijdontkenner gaat over Erik. Erik is 51 en journalist bij een krant. Hij schrijft over televisie. Erik besluit zich op een dag ziek te melden. Vanaf dat moment duik je in het leven van Erik en lees je waarom hij gekomen is tot zijn besluit.
Erik heeft een rumoerig leven achter de rug, waarin het niet altijd even makkelijk is geweest. Zijn vader, zijn huwelijk, zijn werk… het is allemaal net even anders dan anders. Een zin uit het boek dat het leven van Erik wel typeert is: Ik ben lang heel bang voor de dood geweest. Nu ben ik bang voor het leven. Op het moment dat Erik zijn burn-out dag opneemt, ga je met hem mee door zijn leven. Hoe hij zijn vrouw heeft leren kennen, zijn grote verdriet, hoe het er op zijn werk aan toegaat.
Eigenlijk is Erik een beetje een sul. Hij wil wel dingen doen en (be)leven, maar het lukt hem niet.
Ik vond het een prachtig geschreven boek, met heel veel mooi en rake zinnen, maar door de flashbacks was het voor mij niet altijd even duidelijk of we ons nu in het heden bevonden of in het verleden, vandaar mijn 3 sterren.

Meer recensies van Aukje den Daas