De macht reikt ver

Aukje den Daas 29 februari 2020
De macht van K, geschreven door Jens Vern, gaat over Tim Turner. Hij is net afgestudeerd en wordt ingelijfd door het prestigieuze it-bedrijf van Keeler. Hij krijgt een riant salaris en een appartement. Te mooi om waar te zijn. En dat blijkt ook wel zo te zijn, zeker als hij iemand ontmoet die zich De Vriend noemt. Deze Vriend wijst hem op de duistere kant van het bedrijf en opent Tim zijn ogen. Tim gaat op onderzoek uit en stuit al snel op verschillende zaken die niet kloppen.
Als het Tim te heet onder de voeten wordt ontsnapt hij met hulp van De Vriend en begint met een andere identiteit een nieuw leven in Den Haag. Dat lijkt goed te gaat tot hij Emily Green tegenkomt. Tim is onder de indruk van haar, maar net als Tim heeft Emily ook de nodige geheimen. Kun je ontsnappen aan je verleden?
Ik vond het boek wat traag op gang komen. Het boek heeft een sterke proloog waardoor je wilt weten wat er gebeurd is. De personages worden echter uitgebreid beschreven en er komen veel it-termen voorbij, waardoor ik wat minder in het verhaal kwam. Dit maakt dat ik het boek in het begin was lastig leesbaar vind. Als het eerste deel voorbij is, komt het boek in een goede flow en vanaf dat moment had ik het boek ook binnen no time uit. Er zit een goede spanning en een goed verhaal in het boek. Net als je denkt dat het rustig is, gebeurt er weer wat. Het boek is geschreven vanuit de verschillende hoofdpersonen en ook in verschillende jaren. Dit maakt het een lekker te lezen boek.
Door het te rustige begin en hier en daar wat foutjes met data krijgt het boek van mij 4 sterren.

Meer recensies van Aukje den Daas