Gaan vriendschap en liefde samen?

Aukje den Daas 23 juni 2020
Het boek gaat over Anouk en Jack. De beste vriend van Anouk, Thomas, zorgt ervoor dat zij een huisgenoot krijgt zodat ze in het huisje kan blijven wonen van haar oma. De plek waar ze zo aan gehecht denkt te zijn.
Haar nieuwe huisgenote wordt aangekondigd, en dat blijkt Jack te zijn. Jack woont al een poosje bij zijn beste vriend Dane, die inmiddels een vriendin heeft. Hoe eerder Jack daar weg kan hoe beter. Hij trekt dan ook direct bij Anouk in. Jack heeft een nogal duister verleden. Hij laat daar echter weinig over los tegenover Anouk.
Dan wordt het tijd voor Jack om zijn zaken op orde te stellen. Anouk en Jack spreken allebei niet uit naar elkaar wat ze van elkaar vinden. Maar als Jack vraagt aan Anouk om mee te gaan naar zijn ouders in Texas zegt ze daar geen nee tegen.
Vanaf dat punt wordt het boek meer een thriller dan een roman. En de gebeurtenissen volgen elkaar in rap tempo op.
Ik mocht dit boek lezen via het selfpubcafe op facebook. Een plek waar selfpublishers de mogelijkheid krijgen hun boek onder de aandacht te brengen.
Ik vond het een leuk boek. Het leest makkelijk weg. De niet al te lange hoofdstukken zijn afwisselend geschreven vanuit Jack en Anouk. Ik denk dat er met dit boek een nieuw genre is ontstaan. De romantische thriller. Op sommige momenten is het boek spannend en je wil sowieso weten hoe het afloopt met Jack en Anouk. Ik bleef lezen en had het boek dan ook binnen een dag uit.
Een vervolg is al aangekondigd en die ga ik zeker lezen.

Meer recensies van Aukje den Daas