Heftig

Aukje den Daas 31 maart 2020
Ik heb dit boek van Marianne over haar zoon Bryan in minder dan 2 dagen uit gelezen. Het verhaal greep me vanaf het begin aan en het enige wat ik kon was doorlezen. Door de korte hoofdstukken en de prettige schrijfstijl leent het boek zich ervoor om het snel te lezen.
Het verhaal gaat over Bryan. Tijdens de zwangerschap al blijkt dat Bryan een bijzondere jongen is. Hij is meervoudig gehandicapt maar een juiste diagnose is nooit gesteld. Bryan pakte alles en iedereen in met zijn glimlach en als je de voorkant van het boek ziet, waar Bryan op staat, dan snap je wat de schrijfster bedoelt als ze het over de glimlach van Bryan heeft. Marianne neemt je mee op haar zoektocht naar de juiste diagnose en de juiste behandeling. Ze loopt daarbij nogal eens tegen onbegrip op en tegen mensen die Bryan zien als een interessant studieobject. De twijfels of ze het wel goed doen komen ook in het boek naar voren. Maar bovenal blijkt uit het boek de liefde van Marianne, haar man en zijn grote zus voor Bryan. Het heeft me wat tranen gekost maar ook heb ik regelmatig een glimlach op mijn gezicht gehad als Bryan weer eens dingen voor elkaar kreeg bij bijvoorbeeld de zusters. Een openhartig boek over de liefde voor je kind.

Meer recensies van Aukje den Daas