Vraagtekens

Aukje den Daas 17 februari 2022
Het boek gaat over rechercheur Saskia die tijdens het hardlopen een zwaargewonde vrouw met een baby vindt. Dit is het begin van een aantal gruwelijke gebeurtenissen. Ze moet samen met haar partner Gijs een reeks vermissingen op te lossen. Het gaat om eenzame, jonge vrouwen. Wanneer de tweede vrouw dood wordt gevonden, lijkt het erop dat het gaat om een seriemoordenaar. Naast het oplossen van de moorden heeft Saskia ook het nodige te verduren in haar privé leven. Haar man gaat zich steeds vreemder gedragen en als dan Gijs ook nog vreemde acties uit gaat halen….
Het boek begint met een proloog. Door deze proloog zat ik gelijk in het verhaal. Het verhaal is geschreven vanuit verschillende personen. De hoofdpersoon, Gijs en ook de vrouwen waar het om draait. Later in het boek komen ook nog enkele andere personen “aan het woord”.
Doordat het vanuit verschillende personen werd geschreven wilde ik blijven lezen omdat ik wilde weten hoe alles bij elkaar zou komen. De spanning wordt goed opgebouwd en ook de proloog komt later in het boek terug. Dan is inmiddels duidelijk wat er met de vrouw is gebeurd.
Het eind van het boek vond ik een beetje rommelig of onduidelijk waardoor het voor mij niet helemaal duidelijk is wie nou de dader is. Maar dat deed niks af aan het verhaal.
Ik had het boek snel uit. Ik geef het boek 4 sterren.

Meer recensies van Aukje den Daas