Lezersrecensie

Anton de tienerdetective

Dit is deel 2 van de Arendsoog serie. Maar je kunt het verhaal ook prima op zich lezen al heb ik wel het idee dat ik wat spoiler gelezen heb van deel 1. Ik mocht deze als recensie exemplaar ontvangen en heb deel 1 jammer genoeg nog niet gelezen. Dit boek deed me een beetje denken aan "Sex education" te zien op Netflix. Alleen wordt de hoofdpersoon niet ingehuurd door zijn klasgenoten voor seksuele voorlichting maar om allerhand mysterieuze zaakjes op te lossen. De personages zijn net zo divers als in de serie. Zo valt Anton op jongens, zit een van zijn vrienden in een rolstoel en lost hij de de 'deadnaming' op van een non-binaire persoon.

Anton Arend heeft een hekel aan zijn wiskunde leraar maar wanneer de man dood wordt terug gevonden staat heel Utzel op zijn kop. De politie komt tot de conclusie dat het om zelfmoord gaat maar daar zijn de meningen over verdeeld. Anton duikt in het mysterie.

En dit is niet de enige zaak waar Anton mee bezig is zo lost hij ook allerlei kleinere zaakjes op en dat houdt het tempo in het verhaal. Er zitten wel heel veel personages in het verhaal, gelukkig zit voorin een lijst met wie, wie is. Die was ik zo af en toe wel nodig. Ondertussen worstelt Anton met zijn gevoelens voor Lowie en Dante.

Het verhaal zit vol hedendaagse problemen en ik kan me zo voorstellen dat de jeugd veel van dit soort problemen aan de lijve ondervindt. Thema's als gescheiden ouders, gender, geaardheid, vriendschappen en relaties komt allemaal voorbij en ik denk dat veel jongeren zich daarmee kunnen identificeren.

Meer recensies van AuroraBearheart

Gesponsord