Teveel personages

AuroraBearheart 29 februari 2024
Ik vond het concept heel interessant. Dat de fantasie tot werkelijkheid wordt gemaakt door een entiteit die bezit heeft genomen van een autistisch jongetje.
Daardoor hou ik echt van Stephen King, hij bedenkt altijd de meest absurde verhalen. Trekt je met zijn schrijfstijl een fantastische wereld in die tot in detail wordt beschreven en uitgewerkt. Ik ben eigenlijk altijd van begin tot einde geboeid.

Toch had ik wat moeite met dit verhaal omdat er gewoon teveel personages waren.
In het boek zit een plattegrond met waar iedereen woont en die was ik wel nodig. Maar ik wilde ook niet elke keer terug moeten bladeren dus ben ik daar mee gestopt. En normaal leer je geleidelijk de personages toch wel kennen. Maar het bleven platte figuren in zo'n creatief verhaal. Dat vond ik erg jammer.
Ik had de helft van de tijd geen idee wie er werd bedoeld.

Meer recensies van AuroraBearheart