Geen hervertelling van De Kleine Zeemeermin, maar toch wel een mooi boek!

Toen ik de blurb van Coral las, verwachtte ik een hervertelling van De Kleine Zeemeermin. Aangezien ik dol ben op sprookjes en fantasyverhalen, wist ik dat ik Coral moest lezen. Achteraf bleek dat mijn verwachtingen niet helemaal te kloppen. Het verhaal ging meer de contemporary kant op en de fantasyelementen waren aan de mindere kant. Hierdoor lijkt wat de achterkant van het boek suggereert, een hervertelling van De Kleine Zeemeermin, niet helemaal te kloppen.

Toch is het boek ook wel mooi op zijn eigen manier. Dat begint al gelijk met het voorwoord van de auteur Sara Ella. Het vormt een soort waarschuwing voor lezers, die hierdoor weten dat het verhaal zware thema’s bevat. Deze thema’s in het verhaal, namelijk angst en depressie, worden goed uitgewerkt. Het was voor mij interessant om te zien hoe de personages in dit verhaal met deze thema’s omgaan. Ik kreeg makkelijk een band met ze en leefde met ze mee. Vooral het personage Brooke vond ik erg goed uitgewerkt.

De schrijfstijl van Sara Ella vond ik ook erg fijn. Ze weet alles heel mooi te omschrijven, onder andere door het gebruik van symboliek. Dit zorgt ervoor dat het verhaal een nog diepere laag krijgt. Het verhaal leest wel makkelijk weg.

Coral is zeker een mooi boek dat je gelezen moet hebben. Het heeft een fijne schrijfstijl en de personages worden goed uitgewerkt. Wel was ik wat teleurgesteld in het feit dat het fantasygehalte wat minder was en dat het geen hervertelling was van De Kleine Zeemeermin. Dat kostte dit boek daarom toch wel een ster.

Meer recensies van Awesomebookloverblog