Geweldig!

Awesomebookloverblog 24 september 2023
Een van ons liegt was het debuut van Karen M. McManus en een van mijn favoriete YA-thrillers. Ik heb altijd gedacht dat dat een stand alone zou blijven, maar inmiddels zijn er drie boeken over de leerlingen van Bayview verschenen. Stuk voor stuk zijn ze echt pareltjes, dus Een van ons is terug zeker ook.

InĀ Een van ons is terugĀ volgen we de personages die we in de vorige twee boeken al hebben leren kennen. Het verhaal wordt weer verteld vanuit verschillende perspectieven wat zorgt voor extra spanning. Wat ik erg fijn vind is dat er in dit op diverse momenten verwijzingen zijn naar wat er in de vorige boeken is gebeurd. Het was namelijk al een tijdje geleden dat ik die boeken heb gelezen, waardoor die gebeurtenissen bij mij al zijn weggezakt. Door die herhalingen in dit boek herinner ik me weer wat er eerder in de serie is gebeurd.

Karen M. McManus weet me ook in dit boek keer op keer te verrassen met de plottwisten. Sommige zag ik namelijk echt niet aankomen. Het verhaal bleef van het begin tot het einde enorm spannend, waardoor ik dit niet kon neerleggen. De meeslepende schrijfstijl van de auteur hielp daar zeker aan mee.

Ik heb daarom genoten van de slot van deze trilogie. Het heeft het verhaal over de Bayview-leerlingen goed afgesloten. De Netflix-serie die over dit boek is gemaakt was ook echt enorm gaaf, dus zo jammer dat die is gecanceld na twee seizoenen. Mocht je die serie ook leuk vinden, maar de boeken nog niet hebben gelezen, raad ik je dus aan om dat snel te doen!

Meer recensies van Awesomebookloverblog