Heerlijk verhaal

Als er iemand is die heerlijke feelgoodromans kan schrijven, dan is het Jenny Colgan wel. Inmiddels heb ik al een aantal boeken van haar gelezen en stuk voor stuk zijn ze om van te genieten. Dat geldt ook voor De kerstboekenwinkel. Wat een zalig verhaal is dit!

In dit boek volgen we Carmen die in een boekhandel gaat werken. Helaas staat deze boekhandel op het punt om te sluiten, tenzij er een wonder gebeurt. Eigenlijk wilde ze nee zeggen tegen de baan, maar de besneeuwde straten in Edinburgh en de charme van de ouderwetse boekhandel halen haar toch over om de baan aan te nemen. Lukt het haar om de boekhandel te redden?

Jenny Colgan weet me weer te betoveren met haar herkenbare en realistische personages en de beschrijvingen van Edinburgh. Misschien wordt het tijd om een keer daar op vakantie te gaan. Verder vind ik de relaties tussen de personages er mooi neergezet en de schrijfstijl erg fijn. Het verhaal leest dan ook lekker fijn weg. Door het lezen van dit boek kom je ook helemaal in een kerstsfeer.

Ik heb dus weer genoten van De kerstboekenwinkel. Het is een ideaal boek om te lezen tijdens dit najaar of deze winter. Na het lezen kwam ik erachter dat dit boek onderdeel was van een serie, maar tijdens het lezen had ik dat niet door. Dus dit boek kan je ook gewoon als een stand-alone lezen. Zeker een aanrader!

Meer recensies van Awesomebookloverblog