Geweldig!

Net als het vorige deel heeft De kleuren van schaduw een hidden cover en prachtige sprayed edges. Daarnaast de mooie cover ook heel goed bij het eerste deel. Ik vind het daarom echt superleuk dat uitgeverij Boekerij deze serie in een limited edition versie uitgeeft en ik kan niet wachten om het derde deel te bewonderen in deze versie.

Wat ik sowieso erg leuk vind aan het verhaal is het concept met vier verschillende Londens. Dat is erg origineel en interessant en het verhaal is ook razend spannend. In De kleuren van schaduw lees je hoe Rood Londen zich klaarmaakt voor de Element Spelen. Dat is een soort toernooi waarbij de deelnemers met magie tegen elkaar strijden. Met dit onderdeel wist V.E. Schwab ervoor te zorgen dat er lekker veel actie in het verhaal zit en dat de vaart goed in het verhaal zat. In de tussentijd zie je hoe in een andere Londen een duistere kracht steeds sterker wordt en een dreiging begint te vormen.

Als je net als ik het personage Lila in het vorige deel fantastisch vindt, vind je het vast leuk om te horen dat ze in dit boek meer tijd krijgt om te schitteren. Waar het vorige boek wat meer om het personage Kell gaat, draait dit boek wat meer om het Lila. Dit personage wordt verder uitgewerkt en je leert haar nog beter kennen. De ontwikkeling die zij doormaakt was erg interessant om te zien. Het is zo fijn dat V.E. Schwab haar personages helemaal tot leven weet te wekken en zo realistisch neer weet te zetten! In dit boek laat ze je daarnaast ook nog kennismaken met nieuwe personages, waaronder de geweldige kapitein Alucard.

Mocht je De kleuren van magie en De kleuren van schaduw nog niet hebben gelezen, dan kan ik je zeker aanraden dat snel te gaan doen. V.E. Schwab heeft namelijk een fijne en vlotte schrijfstijl waardoor je door haar boeken vliegt. Een aanrader dus!

Meer recensies van Awesomebookloverblog