Prima feelgood

In Boven de wolken volgen we Morag die als een piloot werkt. Na een ongeluk is besloten dat ze tijdelijk niet meer mag vliegen. We lezen in de eerste helft van het boek vooral de nasleep van dit ongeluk en de worstelingen die ze meemaakt. Op een gegeven moment gaat ze terug naar Schotland om haar opa te helpen met hun familiebedrijf en om de lokale vliegroute over te nemen. Tijdens een vlucht komt ze terecht in een storm en moet ze een noodlanding maken op een afgelegen eiland.

De eerste helft van het verhaal voelde voor mij een beetje langdradig aan. Ik had verwacht dat het volledige boek op het afgelegen eiland afspeelde, maar dat was niet het geval. Pas op de helft van het verhaal komt de storm voorbij. Het was dus fijner geweest als de eerste helft een beetje werd ingekort.

De personages vond ik wel goed uitgewerkt. Tijdens het lezen kan je goed met Morag meenemen. Je ziet hoe ze met haar trauma worstelt en hoe ze langzaam haar zelfvertrouwen terug krijgt. Ook de norse man Gregor, die op het afgelegen eiland woont, leer je goed kennen. Het is erg leuk om kennis te maken met deze twee personages en ze in je hart te sluiten.

Ondanks de trage eerste helft heb ik toch wel genoten van dit boek. De tweede helft is erg interessant, de schrijfstijl is fijn en meeslepend en de personages zijn om van te houden. Boven de wolken is een mooi feelgoodverhaal om van te genieten.

Meer recensies van Awesomebookloverblog